۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۶

فرمانده انتظامی گیلان:

۳۳۰ هزار تماس در سال جاری منجر به انجام عملیات پلیسی شده است

۳۳۰ هزار تماس در سال جاری منجر به انجام عملیات پلیسی شده است

رشت- فرمانده انتظامی گیلان گفت: ۳۳۰ هزار تماس طی سال جاری در گیلان منجر به انجام عملیات پلیسی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی در افتتاح ستاد انتظامی شهرستان املش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۵ شهید انتظامی کشور در سال‌جاری و همچنین تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله عالم کبیر و بصیر اظهار کرد: هفته فراجا امسال به شعار «پلیس هوشمند، مردم قانون مدار» مزین گشته است.

سردار ملکی در این مراسم با اشاره به مأموریت گسترده پلیس در طول سال افزود: در ۶ ماهه گذشته از سال بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده و تماس‌ها افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ۳۳۰ هزار تماس در سال جاری منجر به انجام عملیات پلیسی شده است، بیان داشت: در انتظامی الحمدالله در تمامی شاخص‌ها گام‌های خوبی برداشته شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه گیلان رتبه سوم کشور از نظر کاهش متوفیان را به خود اختصاص داده است اذعان داشت: مجموع تصادفات ۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش و متوفیان تصادفات نیز نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش داشته است.

سردار ملکی با اشاره به حضور و تردد اتباع غیرمجاز در گیلان تصریح کرد: تردد و سکونت اتباع غیرمجاز در گیلان ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل قرارگاه هجرت؛ از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ هزار نفر از اتباع غیرمجاز در استان شناسایی، دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس کارفرمایانی که از اتباع خارجی و غیرمجاز به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند را به مرجع قانون معرفی خواهد کرد اذعان داشت: برابر مصوبه شورای عالی امنیت ملی افرادی که مبادرت به انتقال اتباع غیرمجاز با خودرو می‌کنند در بار اول ۶ ماه خودروی آنان توقیف و در بار دوم ۱۵ ماه خودرویشان توقیف خواهد بود.

سردار ملکی با تاکید بر استفاده پلیس از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی برای برقراری امنیت پایدار بیان داشت: برای اثر بخش تر شدن برنامه‌های مربوط به پیشگیری از جرایم در اجرای طرح امنیت محله محور بیش از هزار و ۶۶۹ طرح امنیت محله محور در کل استان اجرا و بیش از ۱۱ هزار نفر مجرم جرایم مختلف در این طرح‌ها دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه تلاش‌های صورت گرفته در حوزه عمرانی اظهار داشت: استان گیلان در این زمینه با عقب‌ماندگی مواجه بود، اما با همکاری و تلاش همه دستگاه‌ها، در مساحتی بالغ بر ۲۴۰ هزار متر پروژه‌های متعدد انتظامی در شهرستان‌های استان آغاز شده است.

کد خبر 6251100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha